Alla inlägg under februari 2009

Av Lillis - 28 februari 2009 14:29

Ja, denna dag har väl flytit på med ingenting...just nu är jag rastlös och vet inte vad vi ska hitta på..kanske far o kollar på hus i nån by...vi får se...vädret är ju kanon, kanske går ut..vi får se.. :o) syrran är ju upptagen och ska ha finfolk på middag idag, så dit är nog ingen ide fara heller...jag som jag skrev tidigare..VI FÅR SE vad som händer...

ha de gott alles!!!

Av Lillis - 26 februari 2009 16:35

satte mej i lugn och ro nu vid datorn och tänkte blogga, vilket jag gör nu :o) Men min syrra skrev ett inlägg som fick mej att skratta, vilke hets de va på henne att jag ska blogga, själv är hon fan inte så flitig jämt på det, men iaf här kommer gårdagens händelser och dagens.


For ju upp till IKEA med syrran och införskaffa lite gardiner och vardagsrumsbord..nå kuddar och ljus blev de åxå...de va kul att göra nå med syrran, Det måste vi göra om Lotta... :o)

Igår kväll var vi på hundhuset med båda hundarna och mina kusiner Sandra och "Maallliiii" (Marie) var också där med Ruth, det var så mysigt...trevligt ställe de där ju, så medlem ska vi bli har vi bestämt.


Idag har jag vari på BVC med Hampus, han växer och kurvan som dom nu så fint ska följa, följer han med bravur!!! han väger idag 10930 och är 75,5 lång..go ungen,...de var så kul där för han kuta omkring som tusan...han rev även ner en bokställning, med våld så klart, han ska ju skaka allt som går att skaka, så de flög böcker överallt...ja ja, han hade ju kul.

Sen gick vi hem och jag baka falska potatisbakelser och semlor...kan ju säga att JAG skippa middagen, mer behöver jag inte säga :o)



Nu ska vi snart iväg till hundhuset IGEN, Bure ska på PuppyParty :o) Har även idag anmält oss till inoff uts den 15 mars i boden, jag börjar redan få "rampfeber"...tjo och ha de gott alles!!

Av Lillis - 24 februari 2009 21:15

Idag har vi fått hem våran nya soffa!!! oj så skön, recliner på fåtöljerna och även gung, och recliner på hörnen av 3 sitts soffan :o) mojjsigt mysigt :o) och ack så snygg den är, gjord av microfibrer och mörkbrun...så snygg!!!...


Idag har Morgan varit förbi och hälsat på :o)Det var jätteroligt, så roligt att se honom..


Imorgon ska jag och Hampus åka med lillasyster Lotta och hennes lilla gosse Linus på IKEA, ÄNTLIGEN tar jag mej iväg dit...ska inte handla nå spec, ett nytt vardagsrumsbord ska jag iaf införskaffa, de passar inte riktigt det vi har nu...så de blir bra, sen ska jag handla lite smått och gott :o)


Ne nu väntar sängen...

Ha de gott alles!!!

ops

Av Lillis - 23 februari 2009 20:28

har inte skrivit på nån dag nu, det har väl inte hänt så jättemycke, igår var vi på hundhuset... mer om de på Bures sida.

Idag har vi varit hos Lotta jag och Hampus, var barnvakt medans Lotta var på skolan om nå möte...sen när hon kom hem så for jag med Bure till Lill (uppfödaren) Mer om det på Bures sida..


Hampus han knallar på mest hela tiden, han är så duktig, och gulligt är det (än så länge :o))

Här kommer lite kort som är tagna bara så där av Sandra...hon roa sej med det när hon var "barnvakt" medans vi var o handla idag :o)



Av Lillis - 21 februari 2009 10:20

Jo så är det...igår gjorde vi inte så mkt, for runt och ranta lite grann, Vi är ju fortfarande lite krassliga jag och Hampus, men jag blir galen av att bara sitta hemma och glo.


Hampus går mer och mer nu, men jag/vi är brevid honom, fall i fall han skulle rammla..men de är såååå roligt att han ÄNTLIGEN har börjat gå...min älskade bebis.. <3


Sandra har fari till boden, till Ida, Robin har fari och lana hos en kompis i sunderbyn, men han kom hem i morse för att sova några timmar, han ska ju tillbaka och spela sen igen. Så vi har bara Hampus hemma... igår slockna jag med Hampus runt 21-tiden, fan va trött jag var :o) ovanligt :D...inte alls, jag brukar vara JÄTTETRÖTT på kvällen...men de har ju sin förklaring, vi kliver alltid upp tidigt jag och Hampus...


Idag ska vi åka till syrran i råne, Ch ska hjälpa H i garaget, där får dom prata av sej bäst dom vill och leka med verktygen, jag och Lotta och barnen ska nog baka SEMLOR, SEMLOR ÄR GOTT!!! mums...


ja annars är de så lugnt och skönt här, jag mår så gott... inga måsten, inga ska, utan vi tar dagen som den kommer...


Ne nu ska jag ta mej en macka,

Ha de gott alles!!!

Av Lillis - 19 februari 2009 21:59

jahopp....dagen har flytit på som vanligt, jag och Hampus är ju krasliga men vi är ändå på gott humör :o) Hampus gåtränar mycke nu :o) han blir modigare och modigare :o) sååååå roligt.  vi har inte gjort så mkt idag, skulle egentligen till BVC idag men vi avboka det...orka inte fara!!! så vi har nästa torsdag tid dit... :o)


Fick ett jätte jätte tråkigt mejl av uppfödaren idag, ett av Bures syskon har omkommit i en olycka, Boss, var de som fick detta jordeliv en kort stund.. :(( så tråkigt, så orättvist!!!! verkligen tragiskt...


Imorgon är de fredag, jippi...

ööh, jippi till vad vet jag faktiskt inte, men iaf...glädjs med andra som kanske är lediga, ska på fest, och dyligt...kul för er :o) själv älskar jag mitt tragliga liv, där dom små grejjerna förgyller tillvaron, tex att åka och storhandla, köpa hem pizza till middag, skjutsa ungarna, ja såna små saker förgyller min dag... :o)Festa, gå på krogen är då inte min grej nå mer, finns inte ens en tanke åt det hållet någon helg alls...Jag trivs så bra här hemma med mina kära, sen har jag ju världens underverk, Hampus, som jag tillbringar 24/7 med...Det är inte fy skam!!!


vad ska ni hitta på i helgen??


Ha de gott alles!!!

Av Lillis - 18 februari 2009 18:42

ja de är jag, för min bebis har tagit sina första steg idag, flera gånger gick han mellan mej och Ch...gud så roligt... Min älskade bebis som blir 10 månader imorgon :o)


Av Lillis - 18 februari 2009 11:14

Mmmm, jag svär...kan inte vara sant, igår bröt det ut en elak förkylning hos oss, dock är bara jag och Hampus sjuka... :s som vanligt har man otur när man tänkt göra nå kul...Hampus somna väl vid 04-tiden inatt efter att ch har fått vanka hela natten med honom, ja själv har jag ju inte sovit värst mycke heller....jobbigt jobbigt.....men de kommer ju flera gånger, boxen är ju varje onsdag, så jag riktar in mej på nästa onsdag då istället.


Annars är de som vanligt om inte lite bättre ändå, trots vi är sjuka...men varje dag ser ljusare ut...fast saknaden är stor, de vet ni som känner mej..


Näe, nu ska jag passa på att vila med gossen som sover så gott bland täcken och kuddar i våran säng, ser så mysigt ut så jag kryper ner med honom där...

kramar i massor och ha de gott alles!!!

Presentation

Omröstning

Har du vårkänslor?
 Ja
 Nej
 Alltid

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards